.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
کتاب درسبد خانوار نیست/ اجرای طرح بچه های کتاب
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران با تاکید بر گسترش فرهنگ کتابخوانی اظهار داشت: کتاب در سبد خانوارها قرار نگرفته است.

به گزارش شمال نیوز، آرزو ولی پور پیش از شنبه در نشست با خبرنگاران با تاکید بر گسترش فرهنگ کتابخوانی اظهار داشت: اگر مدیران اهل مطالعه و تفکر نباشند جامعه نیز پیشرفت نخواهد کرد و تا وقتی مدیران نگاه جدی به مطالعه نداشته باشند جامعه به سمت مطالعه نخواهد رفت و نباید قائل به شعار بود.

وی با بیان این که کتاب در سبد خانوارها قرار نگرفته است تصریح کرد: بهای کتاب باید جز هزینه‌های زندگی باشد در حالی که نشده است.

ولیپور با تاکید براین که برای هر قشر نباید یک نسخه پیچید تاکید کرد: در زمینه مطالعه باید آسیب شناسی شود و سلیقه‌های افراد برای مطالعه کتاب متناسب با سطح تحصیلات و فهم آن‌ها باشد و یک نسخه نابخردانه نباید برای همه پیچید.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران تاکید کرد: یک عدالت مطالعاتی در استان باید ایجاد شود و افرادی که تشنه مطالعه هستند و بستر مطالعه برای آن‌ها فراهم نشده شناسایی شوند.

وی از اجرای برنامه بچه‌های کتاب در استان خبر داد و گفت: در این طرح، بچه‌هایی که به جز کتاب درسی هیچ کتاب دیگری مطالعه نکرده‌اند، کتاب برای مطالعه در اختیار آن‌ها قرارخواهد گرفت.

وی با اشاره به فعالیت 22 ایستگاه کتاب در استان اظهار داشت: کیفی سازی در همه دستگاها باید حرف اول را بزند واولویت اول اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان، کتابداران است و اولین گام بالا بردن منزلت اجتماعی کتابداران است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران با اشاره به 110 کتابخانه عمومی استان،100 هزار عضو و یک میلیون 657 هزاو 593 کتاب در کتابخانه‌های عمومی گفت: این تعدادکتاب برای مردم استان با توجه به سبقه فرهنگی مازندران کافی نیست..

ولیپور با ابراز تأسف از کم بودن خیرین فرهنگی در استان تاکید کرد: درب اتاق مدیر کل کتابخانه‌های مازندران برای خیرین فرهنگی همیشه باز است و برای پذیرش خیرین هر لحظه اعلام آمادگی می‌کنیم./مهر


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.131 seconds.